🚚ILMAISEKSI EUROOPPA TILAUKSET > 150 €

PARHAAT LISÄVARUSTEET SINUN MOOTTORIPYÖRÄ

🚚ILMAISEKSI ITALIA TILAUKSET > 50 €

BMW R1300 GS Adv: välitön debyytti

BMW R1300 GS Adv: debutto imminente - Endurrad

Paolo Migliori |

BMW R1300 GS Adv: välitön debyytti ja kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

BMW R1300 GS Adv:n odotus on vihdoin ohi. 31.5.2024 alkaen homologoitu uusi moottoripyörä on valmis markkinoille tuoden mukanaan sarjan teknisiä parannuksia ja innovaatioita edelliseen malliin verrattuna. MOTORRAD tutki uuden GSA:n pääominaisuudet ja vertasi sitä BMW R1300 GS standardi ja edellinen BMW R1250 GS Adventure .

 

Homologointi ja uutiset

 

siellä BMW R1300 GS Adventure , lyhennetty GSA, hyväksyttiin virallisesti Sveitsissä ja esiteltiin uudella ASA (Automatic Shift Assistant) automaattivaihteistolla. Tämä innovaatio mahdollistaa sujuvan, saumattoman vaihteenvaihdon, mikä parantaa ajokokemusta. Vaikka täydellisiä teknisiä tietoja ei ole vielä saatavilla, tyyppihyväksyntää varten toimitetut tiedot paljastavat merkittäviä eroja R1300 GS:ään verrattuna.

 

Tehokas suorituskyky

 

Uuden BMW R1300 GS Adv:n maksimiteho on 145 hv (107 kW) 7 750 rpm:n kierrosnopeudella ja suurin vääntömomentti 149 Nm nopeudella 6 500 rpm. Nämä tekniset tiedot tekevät siitä tehokkaan ja suorituskykyisen moottoripyörän, joka pystyy selviytymään missä tahansa maastossa helposti. GSA:n huippunopeus on kuitenkin hyväksytty 220 km/h, mikä on hieman pienempi kuin R1300 GS:n. Verrattuna R 1250 GS Adventureen, uusi 1300 GSA tarjoaa 9 enemmän hevosvoimaa, 6 Nm lisävääntömomenttia ja 7 km/h korkeamman huippunopeuden.

 

Paino ja tankki

 

Tärkeä näkökohta uudessa GSA:ssa on sen paino. GSA:n paino on 21 kg suurempi kuin R 1300 GS, joten sen kokonaispaino on 271 kg, valmiina ajoon. Tämä tekee siitä myös 3 kg raskaamman kuin R 1250 GSA. Säiliön tilavuuden, vaikka sitä ei ole määritelty, odotetaan olevan suurempi kuin R 1300 GS:ssä, samanlainen kuin 1250 GSA:n 30 litraa. Kantavuus on myös lisääntynyt, sillä uusi GSA pystyy kantamaan jopa 485 kg, 20 kg enemmän kuin R 1300 GS.

 

Mitat ja korkeus

 

BMW R1300 GS Adv on hieman lyhyempi kuin R 1300 GS, sen kokonaispituus on 2 208 mm, 4 mm pienempi kuin GS ja 62 mm pienempi kuin 1250 GSA. Korkeutta on kuitenkin kasvatettu merkittävästi ja se on 1 538 - 1 588 mm tuulilasista riippuen. Tämä korkeuden nousu viittaa uudistettuun etupäähän ja urheilulliseen kokoonpanoon, jossa on 20 mm enemmän jousiliikettä.

 

Renkaat ja vanteet

 

Toisin kuin muut suuret matka-endurot, uudessa BMW R1300 GS Adv:ssa ei ole 21 tuuman etupyörää. Sen sijaan se säilyttää tutun pyörä-rengasyhdistelmän, jossa on 120/70 R19 edessä ja 170/60 R17 takana, ilman vaihtoehtoja muille renkaille.

 

Käynnistys ja hinta

 

Homologoinnin jälkeen uusi BMW R1300 GS Adv esitellään ja ostetaan todennäköisesti loppukesästä tai alkusyksystä 2024. Se saattaa tehdä debyyttinsä BMW Motorrad Days -tapahtumassa Garmischissa heinäkuussa, ja se on varmasti saatavilla vuoden 2025 mallina. Uuden 1300 GSA:n odotettu hinta on yli 20 000 euroa, kun otetaan huomioon, että BMW R1300 GS Adv alkaa tällä hetkellä 19 950 eurosta.

 

BMW R1300 GS Adv lupaa olla poikkeuksellinen moottoripyörä, joka yhdistää voiman, kestävyyden ja teknologiset innovaatiot tarjotakseen ennennäkemättömän ajokokemuksen. Ei jää muuta kuin odottaa sen saapumista maanteille löytääkseen sen täyden potentiaalin.

BMW R1300 GS Adv on epäilemättä yksi vuoden 2023 odotetuimmista moottoripyöristä. Tämä malli lupaa nostaa seikkailumoottoripyörien rimaa entisestään keskittyen teknisiin innovaatioihin, huippuluokan muotoiluun ja vertaansa vailla olevaan tehoon. Mutta mikä tekee tästä pyörästä niin erityisen ja miksi kaikki puhuvat siitä? Otetaan yhdessä selvää.


Kun puhutaan BMW R1300 GS Adv:sta, ei voi olla mainitsematta saksalaista tarkkuustekniikkaa, joka luonnehtii sen jokaista komponenttia. Uusi versio on varustettu tehokkaammalla moottorilla, joka ei ainoastaan ​​paranna suorituskykyä, vaan myös varmistaa tasaisemman ajokokemuksen. Moottori, jonka iskutilavuus on 1300 cc, lupaa huomattavan vääntömomentin ja nopean kiihtyvyyden, mikä tekee siitä ihanteellisen sekä pitkille retkille että seikkailuille epätasaisessa maastossa.


Toinen BMW R1300 GS Adv:n erottuva ominaisuus on sen vankka ja monipuolinen muotoilu. Kaikki moottoripyörän osat on suunniteltu tarjoamaan maksimaalista mukavuutta ja turvallisuutta ajajalle, ja edistynyt ergonomia takaa, että voit ajaa tuntikausia väsymättä. Uudistettu runko, kevyempi ja kestävämpi, mahdollistaa paremman ohjattavuuden tinkimättä vakaudesta.


Tekniikka on uuden BMW R1300 GS Adv:n toinen vahvuus. Uusimmilla kuljettajaa avustavilla järjestelmillä ja värillisellä TFT-näytöllä varustettuna se tarjoaa interaktiivisen ja mukautettavan kokemuksen. Kehittyneen integroidun navigointijärjestelmän ja lukuisten liitäntävaihtoehtojen ansiosta lentäjät voivat aina pysyä yhteydessä ulkomaailmaan, jopa syrjäisimmillä alueilla.


Lopuksi on syytä mainita kantavuus ja saatavilla oleva lisävarustevalikoima. BMW R1300 GS Adv on suunniteltu seikkailunhaluisille matkailijoille, joiden on otettava kaikki tarvitsemansa mukaan. Tämä malli tarjoaa erilaisten helposti asennettavien tavaratelineiden ja laukkujen ansiosta käytännöllisiä ratkaisuja kaikenlaisiin matkoihin.


Yhteenvetona voidaan todeta, että BMW R1300 GS Adv edustaa todellista kehitystä seikkailumoottoripyörien maailmassa. Tehon, edistyneen teknologian ja intuitiivisen muotoilunsa ansiosta se lupaa olla ihanteellinen valinta niille, jotka etsivät tinkimätöntä ajokokemusta. Ei jää muuta kuin odottaa sen välitöntä debyyttiä, jotta voidaan ihailla sitä läheltä ja ymmärtää, kuinka se määrittelee uudelleen alan standardit.

Jätä kommentti

Huomaa: kommentit on hyväksyttävä ennen julkaisemista.